MUNGKIN

Mungkin apa yang terjadi sekarang ni ada hikmahnya. Aku tahu Tuhan menguji aku atas sesuatu yang aku mampu untuk aku tempuhi bukannya di luar kemampuan aku.Ini mungkin yang terbaik untuk aku, siapa tahukan?

Memang. Memang aku masih rindukan dia. Masih menyayangi dia. Masih mencintai dia. Tapi semua memori yang aku lalui bersama dia, akan aku padam satu per satu.Ya, hanya padamkan semua memori tu tapi bukan aku melupakan kau.

Lama-lama nanti, aku mesti boleh biasakan diri tanpa kau. Mungkin. Ramai yang kata kalau kau benar-benar cintakan aku, tak mudah untuk kau lupakan aku tapi mungkin terlalu mudah bagi kau. Kau hanya membalascinta orang lain hanya dengan sekelip mata. Ini ke bukti yang kau pernah janjikan dulu?
" Dah tak ada hati lagi dah".. Aku akan ingat sampai bila-bila. Kata-kata kau tu semua aku jadikan semangat untuk aku terus melupakan semuanya. 

Tak mengapa. Aku pun semakin pulih. Pulih dari segala kesakitan yang aku
hadapi sekarang. Aku kena kuat. Ya kena kuat. 

No comments:

Post a Comment